Said Aldi Al Idrus Terima Anugerah DMSM dari Negeri Melaka Malaysia

  • Whatsapp
TYT Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Seri Setia HM Ali Rustam didampingi Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Sulaiman MD Ali foto bersama usai menyerahkan Anugerah DMSM kepada Datuk Sri Said Aldi Al Idrus (kiri) di Ayer Keroh Melaka Malaysia.

rekatamedia.com. Ketua Umum (Ketum) Dewan Pimpinan Pusat (DPP) Badan Komunikasi Pemuda Remaja Masjid Indonesia (BKPRMI), Said Aldi Al Idrus menerima anugerah DMSM (Darjah Mulia Seri Melaka) dengan gelar Datuk Sri dari Kesultanan Melaka Malaysia, Minggu (01/11/2020) di Ayer Kerh Melaka Malaysia.  Acara penganugerahan Datuk Sri Said Aldi Al Idrus tersebut disiarkan dan juga dapat disaksikan secara langsung dari facebook.

Pemberian gelar Datuk Sri tersebut, melengkapi gelar yang diberikan kepada Datuk Sri Said Aldi Al Idrus, enam tahun (26 Oktober 2014) lalu pada acara Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI) Malaysia . Pada saat itu Datuk Sri Said Aldi Al Idrus dianugerahkan Gelar Tun Tumenggung oleh Timbalan (Waki) Perdana Menteri (PM) Malaysia,Tan Sri Dato’ H. Muhyidin bin Yassin, yang disaksikan oleh Presiden DMDI, Yang Berhormat (YB) Tan Sri H. Mohammad Ali bin Mohammad Rustam dan Ketua Menteri Melaka, Yang Amat Berhormat (YAB) Datuk Sri Utama Ir.H. Idris Harun.

Baca Juga:

Datuk Sri H. Said Aldi Al Idrus usai penganugerahan gelar tersebut, kepada rekatamedia.com melalui telepon seluler dari Melaka menyampaikan terima kasih atas anugerah Datuk Sri, pada acara Istiadat Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka Sempena Sambutan Hari Jadi ke-71 TYT Tun Seri Setia (Dr) Haji Mohd Ali Bin Mohd Rustam Yang Dipertua Negeri Melaka.

“Ini suatu bentuk penghormatan, tidak hanya bagi saya, tapi juga BKPRMI dan pemuda remaja masjid se ASEAN. Anugerah ini tak terlepas silaturahim dan kerjasama yang baik untuk membangun keumatan dan pembinaan generasi muda Islam, tidak hanya di Indonesia tetapi juga pemuda remaja se ASEAN dan China serta Eropa,” ungkap Datuk Sri Said Aldi Al Idrus.

Datuk Sri Said Aldi yang merupakan tokoh muda nasional dari Kota Medan Sumatera Utara itu, tak lupa juga menyampaikan terima kasih kepada Keluarga Besar BKPRMI, HIPMI Peduli, Pemuda Pancasila, DMDI Indonesia dan juga Remaja Masjid Pecinta Alam (Rempala) Indonesia, atas kerjasamanya dalam membangun silaturahim dan pembinaan umat di seluruh Indonesia.

“Tiada kata yang terindah, selain rasa syukur bahwa anugerah ini bagian dari membangun silaturahim dan pembinaan generasi muda Islam, tidak hanya di Indonesia tapi juga se ASEAN,” Ucap Datuk Sri Said Aldi didampingi istri seraya menyampaikan terimakasih atas dukungan keluarga besarnya dalam membangun keumatan.

Pos terkait